onedirectionboybandstories

Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Moa Edsö - 12 maj 2012 23:33

     

Kapitel 2.

 

Emilias Perspektiv.

När jag kom till flygplatsen var Annie och Lisa redan där, de stod och väntade på mig vid entren. Jag gick till dom så snabbt som det nu gick med alla tunga resväskor släpandes efter mig.

- Hej Emilia! sa Annie och Lisa glatt.

- Hejsan.

De gick in på flygplatsen och gick bort till säkerhets kontrollen. De klarade sig egenom utan att nånting började pipa och det var de glada för. De satt i vänthallen och spelade spel, det var en timme till påstigning. De var spännda och förväntansfulla.

Plötsligt hörde det ett rasslade ljud och sedan en röst i högtalarna "Påstigning till flyg 360 till London om 7 minuter". Det blev fatr på tjejerna och de sprang bort mot "Gate 7" där de skulle kliva ombord på planet.


I planet.

Annie's perspektiv.

De hade suttit i planet ett litet tag nu, Lisa hade redan somnat mot Emilias axel medans Emilia själv läste en tidning om One Direction, jag själv satt och lyssnade på musik i hörlurar. När en av flygvärdinnorna kom och undrade om vi ville ha något att fika på hörde jag henne inte, allt jag höde var bara "It's Gota Be youuuuuuuuu uuuuuuu, only youuu....." Jag ryckte till när Emilia armbågade mig lite lätt i sidag och undrade om jag ville ha något. Vi  beställde En var sin fralla och dricka.

Efter yttligare en stund i planet rösslade det till i högtalarna och piloten började prata "Vi landar i London om 14 minuter". Jag blev glad, förväntansfull och jättepirrig när jag plockade ihop mina handbagages saker. Vi skulle snart Landa i London, Storbritanien, Samma land som One Direction bodde i. Känslan fick mig nästan att gråta av lycka.


Lisa's Perspektiv.

Vi hade precis landat och vi stod vid "väskbandet" och väntade på våra väskor. Vi fick stå där i ungefär en kvart innana alla väskorna hade kommit. När vi sammlat ihop alla väskorna gick vi mot en sor röd buss som skulle skjutsa oss hem till vårt nya kvarter. Jag satt närmast fönstret i bussen ock såg London shvisha förbi utanför fönstret, tänk att detta hära var vårt hem nu, jag log för ig själv och tänkte på allt vi skulle kunna hitta på i staden.

När bussen stannade utan för vårt hus klev vi av, tog våra väskor och gick till dörren. Husen var stort vitt och fräsht, det var helt nybyggt. Annie tog fram nyckeln och vred om den i låset, hon öppnade dörren och vi klev in.

Det var mycket finare än det hade varit på kort, det var stort, vitt, luftigt, fräsht, och väldigt öppet. Vi älskade det.

Vi gick upp till övervåningen och såg tre stycken dörrar, tre sovrum. Jag tog det på vänster sida om den lilla "korridoren" . Närjag öppnade dörren vart jag chockad, det var jättefint!


Emilia's Perspektiv.

Jag hade gått in i mitt rum, slängt väskorna på sängen och bara stått och glott. Det var verkligen jättefint! Jag såg två dörrar i rummet, jag började att kola bakom den ena.

- Aaaaaahhhh! skrek jag

Annie och Lisa kom rusandes in i rummet.

- Vad har hänt? undrade de i munnen på varandra.

- En walk in closet skrek jag överlyckligt!

- Oh my godd sa Lisa och sprang genast iväg för att kolla om hon med hade en. Det hade hon och Annie också. Bakom den andra dörren fanns det ett badrum.

Jag packade up alla kläder och hängde in dom i min walk in closet. Sedan satte jag på mig ett ljusråsa linne och ett bar ljusa jeans shorts, sedan gick jag in i badrummet och satte upp mit hår i fläta.

Vi gick ner till köket ock kollade in i kylskåpet, tomt. Vi var tvungna att gå och handla.

-----------------------

Nästa kapitel kommer efter minst 3 kommentarer. ♥

Av Moa Edsö - 12 maj 2012 22:40

Annie's Perspektiv.

Jag och mina tre kompisar hade precis tagit studenten och nu skulle vi flytta till London tillsammans.

Jag satt i hammocken och gungade när min mobil ringde, det var Emilia.

- Hej Annie, sa Emilia sådär glatt som hon brukade.

- Hej, sa jag lika glatt tillbaka. Har du packat klart?

- Jadå, det är bara någr små saker kvar at fixa. Tänk att vi ska flytta till London och bo där helt själva i ett stort hus. Bara vi tre. Det kommer att bli jättebra.

- Jaa.., sa jag drömmande.

Vi la på och jag ringde Lisa för att kolla om hon också var klar för att åka morgonen därpå.


Lisa's Perspektiv.

Mobilen ringde, det var Annie.

- Hej Lisa, ropade Annie glatt i luren. Är du klar att åka imorgon?

- Hej, Jarå det är jag.

- Bra, för jag kommer och hämtar dig imorgon typ kl 07.00 , blir det bra?

- Jadå, det blir kanon.

- Okej bar, vi ses.

Lisa la på och gick in för att kolla igenom resväskorna med alla grejerna en sista gång.


Nästa dag.

Fortfarande Lisa's perspektiv.

Jag vaknade av alarmet kl 05.00. Jag var jättetrött men jag var tvungen att gå upp för Annie skulle ju hämta mig om två timmar. Sen skulle vi åka till flygplatsen och möta Emilia där. Flygturen till London skulle ta oss en ganska bra stund så jag såg till att jag hade lite tidsfördrivande saker i handbagaget.

Jag gick upp och satte på mig ett par jeans shorts, Spets linne och ett par vita små ballerina skor. Sedan gick jag till toaletten och gjorde i ordning mig. När jag var klar med sminkningen gick jag ner till köket och gjorde frukost, mamma och pappa var inte vakna ennu så jag åt ensam. En stund innan Annie skulle komma hörde jag att mamma hade vaknat, jag gick in till dom och sa hejdå och jag fick två stora bamsekramar tillbaka. Jag hörde en bil utanför så jag sa hejdå en sista gång och gick ut till bilen.

--------------------------------------

Ledsen för ett kort kapitel, men jag hoppas att det blev bra för det e min första fanfic med.. :)  

Kommentera gärna vad ni tycker.

Puss på er fina läsare.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards