onedirectionboybandstories

Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

Summer Love. Kapitel 1.

Av Moa Edsö - 28 juli 2012 23:18

Ny ff nu då c:

Summer Love



       

Summer Love.  Kapitel 1.


Prolog.

Zayn's perspektiv


Jag och killarna har ledigt hela sommaren, inga journalister, inga fotografer, inga paparatzis och kanske ledigt från alla skrikande fans med. Det kommer bli tyst och konstigt men endå ganska skönt.


Vi ska bo i en stuga helt själva hela sommaren och vid stugan finns det en sjö. En helt egen sjö, kan det bli bättre? Lungn och ro, en sjö, vara med killarna hela sommaren.


Men det kommer inte att bli en vanlig sommar, stugan ligger nämnligen i sverige.. Ett helt nytt språk, ny valuta, allt kommer att bli nytt.

------------------------

Fortfarande Zayn's perspektiv.

- Look! ropar Niall upphetsat.

- What is it Niall? undrar Liam trött som hade vaknat av Niall's lilla glädje rop.

- I can see the ground now, sa han glatt.

när planet hade landat tog vi vårt bagage och gick mot utgången. Utanför entren väntar det en taxi på oss som ska köra oss till stugan, jag vet faktiskt inte vad stället där stugan är heter.. något svenskt konstigt namn var det som började på V..


- Look, there's the taxi, skrek Niall och började springa så snabbt han kunde med alla resväskorna efter sig.

- Ehm, can you drive us to.. ehm.. Vårgård? undrade Louis.

- We get there in an hour. svarade taxi chauffören.


Taxin stannade på en liten gårdsplan precis framför en liten röd stuga och Niall var först ute ur bilen. Som vanligt alltså. Niall tog nycklarna ut Liam's hand och sprang upp mot dörren, när vi andra var där hade han redan sprungit in och valt en säng.

- I want that bed! sa Louis låtsas upprört.

- Ech, you can take the bed under me. Sa Harry och Louis slängde sin resväska på den nedersta delen av vånings sängen.

Niall hade tagit den översta delen av en annan vånings säng som han och Liam delade, Zayn han hade tagit dubbelsängen i rummet bredvid som Niall inte hade sett när han sprang in.


---------------------

Kort första kapitel, jag vet.. men jag är verkligen jättetrött (;

nästa kapitel kommer imon tror jag och jag lovar att det ska vara längre c;

vad sägs om 5 kommentarer, sen börjar jag skriva xx







 
 
Belinda

Belinda

29 juli 2012 00:56

awesome :] som sagt, roligt med en annorlunda story, längtar till mer :D

http://mmidnightsun.blogg.se

Moa Edsö

29 juli 2012 12:02

tack c':
det kommer mera kapitel idag (;

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Edsö - 9 augusti 2012 20:03

        Kapitel 4   återblick.   We have to swim back now before it gets darker, sa jag och hoppade i vattnet igen och killaran hoppade i efter mig.- Bye, sa alla och vinkade innan vi började simma bort mot vår brygga igen. - You like...

Av Moa Edsö - 2 augusti 2012 00:30

        Kapitel 3.   Återblick.   När jag hade handlat gick jag hem igen och började laga maten, spagetti och köttfärssås.- Dinneeeer, ropade jag till killarna när allt var framdukat och klart.- I'm sooo hungry! sa Niall som kom in i ru...

Av Moa Edsö - 29 juli 2012 13:15

         Kapitel 2.   Louis's perspektiv. - What are you doing? frågade Harry. - I'm trying to learn some swedish. sa jag och kollade upp från boken. - Cool, tell me something in swedish. - Ehm.. Hej Harry, vad vill du göra? -´What...

Av Moa Edsö - 28 juni 2012 21:10

      Kapitel 15. Sista kapitlet.   Återblick. Vi gick längs med en korridor på flygplatsen som ledde till Gate 27, där vi skulle gå på planet tillbaka till London. -Le plan de retour ā Londres laisse en dix minutes. Embarquement se p...

Av Moa Edsö - 27 juni 2012 22:44

Här kommer lite bilder från hotellet som jag var på och som Louis och Annie ska till i fanfic'en. Det är verkligen jättefint!                                 ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards