onedirectionboybandstories

Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

Stole My Heart. Kapitel 9.

Av Moa Edsö - 25 maj 2012 22:22

     

Kapitel 9.


 

Återblick.

Medans Lou och Annie ställde sig i köket för att laga middagen föreslog Harry att vi två skulle se på en film. Det ville jag ju förstås.

Harry är så söt och omtänksam så såklart fick jag välja film. Det blev en romantisk komedi.

----------------

Annie's perspektiv.

Lisa och Harry satt tätt tillsammans i soffan och kollade på filmen. Dom såg så gulliga ut att vi inte ville störa dom, men vi var tvugna. Annars skulle maten bli kall.

- MAAAAAAT, skrek louis och både Lisa och Harry ryckte till.

Vi fnissade lite åt dem. Harry pausade filmen och gick och satte sig vid bordet, Lisa satte sig också medans jag och Louis dukade fram riset och den thailändska kyckling grytan.

Niall kom springandes ner för srappan.

- Hur mycket mat gjorde ni?!

Alla skrattade åt han.

- Det räcker till dig med Niall sa Liam som kom bakom Niall i trappan.

- Bra för jag är jättehungrig!

-Det är du ju jämt, fnissade Louis.

Efter maten lutade sig Niall bakåt på stolen och frågade:

- Blir det efterrätt?

- Efterrätt nu? Vi är ju proppmätta, sa Liam och klappade på sim mage.

- Men om en stund då?

- Okej då Niall.


Harrys perspektiv.

Lisa och jag gick och satte på filmen igen, vi hade kommit ungefär halvvägs. Men jag hade inte brytt mig så mycket om filmen, det ända jag tänkt på var Lisa. Jag sneglade mot henne, hon såg antagligen i ögonvrån att jag kollade på henne för hon vred på huvet och kollade på mig. Våra ögon möttes och det känder som om jag skulle smälta. Hennes vackra blåa ögon och hennes underbara leénde. Det var något speciellt med henne, jag gillade henne verkligen. Men jag vågade inte säga det till henne för tänk om hon inte gillade mig..?


Lisa's perspektiv.

Jag såg att Harry sneglade mot mig. Jag kollade in i hans vackra gröna ögon och log, han var så söt!

Jag och Harry satt nära varandra, jag lutade mitt huvud mot hans axel och efter att tag somnade jag.

- Lisa?

Det var Harry som pratade mid mig.

- Har du sovit gott?

- Öhh..mm... sa jag trött. Hur länge sov jag?

- Bara en halvtimme eller så.

- Ojdå? Har du inte ont i axeln nu..?

- Haha, nejdå. sa Harry och blinkade mot mig.

- Lisaa. Nu var det Annie som ropade.

- Aah?

- Vi ska hem gå hem nu.

- Okej, Hej då Harry sa jag och kramade han länge.

- Hejdå sa han och gav mig en blygsam puss på kinden.

----------------

Nästa kapitel kommer efter 5 kommentarer. xx

 
 
Ingen bild

Linnea

27 maj 2012 17:51

Den e jättebra , Nästa! :)

Moa Edsö

28 maj 2012 21:23

Tack, kapitel 10 finns uppe nu :)

 
Ingen bild

klara

28 maj 2012 19:13

as bra skriv mer!! :D

Moa Edsö

28 maj 2012 21:23

Tack :D
Kap.10 finns :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Edsö - 9 augusti 2012 20:03

        Kapitel 4   återblick.   We have to swim back now before it gets darker, sa jag och hoppade i vattnet igen och killaran hoppade i efter mig.- Bye, sa alla och vinkade innan vi började simma bort mot vår brygga igen. - You like...

Av Moa Edsö - 2 augusti 2012 00:30

        Kapitel 3.   Återblick.   När jag hade handlat gick jag hem igen och började laga maten, spagetti och köttfärssås.- Dinneeeer, ropade jag till killarna när allt var framdukat och klart.- I'm sooo hungry! sa Niall som kom in i ru...

Av Moa Edsö - 29 juli 2012 13:15

         Kapitel 2.   Louis's perspektiv. - What are you doing? frågade Harry. - I'm trying to learn some swedish. sa jag och kollade upp från boken. - Cool, tell me something in swedish. - Ehm.. Hej Harry, vad vill du göra? -´What...

Av Moa Edsö - 28 juli 2012 23:18

Ny ff nu då c: Summer Love         Summer Love.  Kapitel 1. Prolog. Zayn's perspektiv Jag och killarna har ledigt hela sommaren, inga journalister, inga fotografer, inga paparatzis och kanske ledigt från alla skrikande ...

Av Moa Edsö - 28 juni 2012 21:10

      Kapitel 15. Sista kapitlet.   Återblick. Vi gick längs med en korridor på flygplatsen som ledde till Gate 27, där vi skulle gå på planet tillbaka till London. -Le plan de retour ā Londres laisse en dix minutes. Embarquement se p...

Ovido - Quiz & Flashcards