onedirectionboybandstories

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Moa Edsö - 13 maj 2012 15:37

   

kapitel 4

Emilia's Perspektiv.

Jag svarade.

- Hej zayn.

- Hej! jag undrade bara om du ville hitta på något eller så..

- Visst, kan Annie och Lisa följa med?

- Det blir jättebra, jag tar bara med mig Louis och Harry för Liam och Niall är iväg.

- Bra, sa jag glatt.

- Då syns vi kl 4 vid affären.

När vi hade lagt på stod jag bara och log, jag var överlycklig!

- Vem var det? undrade Lisa.

- Zayn, sa jag drömmande.

- Vad ville han då?

- Vi ska träffa dom klockan 4 vid affären.

- Alla? One Direcion?!

- Nej, Liam och Niall är iväg. Så det blir vi tre sen Zayn, Louis och Harry.

- Ohh myyy gooooddd, skrek Lisa och rusade upp på sit rum.


Lisa's Perspektiv.

Oh my god, jag skulle få stäffa Harry Styles. En dröm som skulle gå i uppfyllelse om bara några timmar, jag kunde inte tro det. Jag slängde av mig mina joggingbyxor och sprang in i min walk in closet. Jag tog på mig en gräddfärgad spets tröja, ett par ljusa jeans shorts och ett par vita converse. Sen gick jag in i badrummet och fixade mig, Plattade håret, tog på mig mina favorit ringar och några armband. Sedan sprang jag ner till Annie och Emilia som redan var klara.

- Ska vi gå nu då? undrade jag ivrigt.

- Haha, ja det ska vi sa Annie.


Annie's Perspektiv.

Jag kunde inte tro det, jag skulle få träffa Lou om bara några miuter.

När jag såg affären började mitt hjärta att banka jättehårt, jag var så nervös och lycklig, så att känslan gick inte att beskrivas. Efter yttligare några meter såg jag dom. Dom stod lutade mot väggen och snackade med varandra, då vände sig Zayn om och fick syn på oss, han vinkade. Vi vinkade tillbaka och snabbade på stegen.


Zayn's Perspektiv.

Där kom dom. Emilia's bruna vackra hår slängde i vinden, hon var så ortoligt vacker. Zayn kände att det var något speciellt med henne men han visste inte vad. Han visste bara att han tyckte väldigt mycket om henne.

-----------------------

Ganska kort kapitel, men jag hoppas att det blev bra :) <3

Nästa kapitell kommer efter 4 kommentarer.  pusss <3


 
Av Moa Edsö - 13 maj 2012 10:32

   

Kapitel 3.

Emilia's Perspektiv.

Jag tog på mig ett par ljusa jeans shorts, en ljusrosa tröja och sen att par flipp flopps. Nu var jag redo att gå och leta upp mataffären. När jag hade gått ungefär två kvarter såg jag redam affären, den var inte speciellt stor men det spelade ju inte någon roll. När jag klav in i affären snappade jag åt mig en korg. Jag hämtade ägg, mjölk, mjöl, bröd, mm. När jag gick där i min egen lilla värld och plockade varor från hyllora mäkrte inte jag att det gick någon mot mig, bara några sekunder senare hade jag råkat springa in i någon så att alla varorna åkte ut or korgen.

- Se dig för,sa jag irriterat. Men jag tystnade tvärt när jag såg vem det var jag hade krockat med.

 Det var Zayn. Zayn Malik.


Zayn's Perspektiv.

Jag hade gått och nynnat för mig själv och inte märkt att det kom någon rakt mot mig. Vi hade krockat med varandra. Hon sa något men jag hörde inte vad, men plötsligt tystnade hon mitt i meningen och bara glodde på mig.

- Hur gick det? undrade jag oroligt.

- Du du..är Zayn..Malik, stammade hon fram.

- Haha ja det är jag, vem är du då?

- Emilia.

- Hej Emilia, gick det bra?

- Jarå.

Jag hjälpte henne att packa ihop varorna och sen följde jag med henne bort till kassan. Vi pratade på om allt möjligt men när hon hade betalat var hon tvungen att gå. Precis när hon höll på att gå ut genom affären ropade jag efter henne, hon stannade och jag sprang dit.

- Kan jag få ditt nummer? undrade jag blygt.


Emilia's Perspektiv.

Jag rabblade upp mitt nummer och han log.

- vill du ha mitt med? undrade han.

Jag nickade och log.

När jag hade fått hans nummer gick jag ut ur affären. Lyckan bubblade inom mig medans jag gick hemmåt.

 När jag var hemma öppnade jag dörren och gick in. Lisa och Annie kom och hjälpte mig att packa in varorna i kylskåpet och skafferiet.

Annie såg att det var något med mig och undrade var det var.

- Jag stäffade Zayn, sa jag drömmande.

-Za-zayn.. Malik?

- Aa. Jagfick hans nummer, Sa jag lyckligt.

Annie och Lisa bara stod och gapade.

När de äntligen hade slutat att gapa började Lisa att baka Cup Cakes. Vi hjälpte till och snart var mjöl kriget i full gång. När allihopa låg i en hög på golvet och skrattade ringde min mobil.

Zayn visade skärmen.

--------------------------

Kommentera gärna mina fina läsare :* <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards