onedirectionboybandstories

Alla inlägg under maj 2012

Av Moa Edsö - 28 maj 2012 18:52

       

  Kapitel 10.

Återblick.

- Vi ska hem gå hem nu.

- Okej, Hejdå Harry sa jag och kramade han länge.

- Hejdå sa han och gav mig en blygsam puss på kinden.

----------------

Lisa's perspektiv.

Jag vaknade nästa morgo´n av att jag hörde Annie och Emilia sjunga.

Happy birthday to you, happy birthday dear Lisa. Happy birthday to you.

Dom kom in genom dörren med en stor bricka men frukost på och en massa paket.

Jag sken upp som en sol.

- Tack, sa jag glatt.


På brickan låg en ostmacka , en skål med flingor och ett glas med juice. Ett tänt ljus och massa paket.

Jag började öppna paketen, en efter en och till slut var alla peketen slut. Jag fick bland annat Kläder, Smycken, Skor och Presentkort på olika affärer.


När Annie och Emilia hade gått ner och jag ätit upp gjorde jag i ordning mig.

När jag stod och plattade håret pep min mobil. Det var ett SMS från Harry.

'Grattis! Jag och killarna har en present till dig. Kom hit när ni kan. <3'

'Okej, vi kommer om en halv timme. <3'

Åhh, Harry skickade ett hjärta till mig, jag var alldeles varm inombords.


Vi knackade på killarns dörr, det var alla som öppnade dörren och dom sjöng för mig.

När dom hade sjungt klart gick vi in och satte oss i soffan. Nån av dom hade bakat en stor jordgubbstårta till oss.


Harry gick upp på övervåningen. När han kom tillbaka hade han en liten hund i famnen. En liten Brun svart valp.

- Till dig, sa han och satte ner hunden i mitt knä samtidigt som han gav mig en puss på munnen.

- Åhh, vad söt hon är! Eller är det en hon?

- Japp det är det, sa Louis glatt.

- Åh, jag vet inte vad hon ska heta.

-------------------------

Kort kapitel, jag vet :// men jag LOVAR all nästa blir ett långt ett c: <3

Så vad tycker NI att hunden ska heta? Det bästa förslaget Blir det och den som kom på namnet får sin fanfic reklamerad om ni har någon. ( eller dens Twitter )  xx


Av Moa Edsö - 25 maj 2012 22:22

     

Kapitel 9.


 

Återblick.

Medans Lou och Annie ställde sig i köket för att laga middagen föreslog Harry att vi två skulle se på en film. Det ville jag ju förstås.

Harry är så söt och omtänksam så såklart fick jag välja film. Det blev en romantisk komedi.

----------------

Annie's perspektiv.

Lisa och Harry satt tätt tillsammans i soffan och kollade på filmen. Dom såg så gulliga ut att vi inte ville störa dom, men vi var tvugna. Annars skulle maten bli kall.

- MAAAAAAT, skrek louis och både Lisa och Harry ryckte till.

Vi fnissade lite åt dem. Harry pausade filmen och gick och satte sig vid bordet, Lisa satte sig också medans jag och Louis dukade fram riset och den thailändska kyckling grytan.

Niall kom springandes ner för srappan.

- Hur mycket mat gjorde ni?!

Alla skrattade åt han.

- Det räcker till dig med Niall sa Liam som kom bakom Niall i trappan.

- Bra för jag är jättehungrig!

-Det är du ju jämt, fnissade Louis.

Efter maten lutade sig Niall bakåt på stolen och frågade:

- Blir det efterrätt?

- Efterrätt nu? Vi är ju proppmätta, sa Liam och klappade på sim mage.

- Men om en stund då?

- Okej då Niall.


Harrys perspektiv.

Lisa och jag gick och satte på filmen igen, vi hade kommit ungefär halvvägs. Men jag hade inte brytt mig så mycket om filmen, det ända jag tänkt på var Lisa. Jag sneglade mot henne, hon såg antagligen i ögonvrån att jag kollade på henne för hon vred på huvet och kollade på mig. Våra ögon möttes och det känder som om jag skulle smälta. Hennes vackra blåa ögon och hennes underbara leénde. Det var något speciellt med henne, jag gillade henne verkligen. Men jag vågade inte säga det till henne för tänk om hon inte gillade mig..?


Lisa's perspektiv.

Jag såg att Harry sneglade mot mig. Jag kollade in i hans vackra gröna ögon och log, han var så söt!

Jag och Harry satt nära varandra, jag lutade mitt huvud mot hans axel och efter att tag somnade jag.

- Lisa?

Det var Harry som pratade mid mig.

- Har du sovit gott?

- Öhh..mm... sa jag trött. Hur länge sov jag?

- Bara en halvtimme eller så.

- Ojdå? Har du inte ont i axeln nu..?

- Haha, nejdå. sa Harry och blinkade mot mig.

- Lisaa. Nu var det Annie som ropade.

- Aah?

- Vi ska hem gå hem nu.

- Okej, Hej då Harry sa jag och kramade han länge.

- Hejdå sa han och gav mig en blygsam puss på kinden.

----------------

Nästa kapitel kommer efter 5 kommentarer. xx

Av Moa Edsö - 24 maj 2012 13:46

        

Kapitel 8.

 Återblick.

Jag tog upp tidningen som jag hade lyckats få med mig i farten in till Lisa. Jag visade henne.

- Ohh jaha.. därför..

- Mmh..vad ska jag göra?

- Ring Lou!

----------------

Annie's perspektiv.

- Hej, sa Louis.

- Lou , hjälp oss. Hela vårt hus är omringat av fotografer..vad ska vi göra? undrade jag förtvivlat.

- Jag såg med tidningen.. Men gå ut bakvägen så kommer vi och hämtar upp er i nästa kvarter.

- Okej

- Vad sa han att vi skulle göra? undrade Lisa nyfiket.

- Vi ska gå ut bakvägen så kommer dom och hämtar oss i nästa kvarter.

- Okej, men det är nog bäst att vi går och väcker Emilia nu.

Vi gick in till Emilia's rum och väkte henne, hon blev förstås inte glad men när hon hörde vad som händer och vad vi ska göra blev hon genast pigg och gick upp ur sängen.

Vi hade slängt på oss lite kläder, fixat oss jättesnabbt ock tryckt i oss lite frukost. Jag var på väg att ta på mig skorna när min mobil pep till.

'Louis <3' visade skärmen. jag tryckte upp meddelandet.

'Vi står och väntar på er i nästa kvarter. puss <3'

Jag knapprade snabbt in ett svar och sa sen till dem andra att vi skulle skynda os för killarna var redan där.

'Vi är klara, kommer om bara någon minut. :* <3'


Louis's perspektiv.

Jag såg Annie's SMS, jag log. Hon är så gullig, vad skulle jag göra utan henne.

Efter knappt två minuter såg vi dom komma gående längs med gatan. När som var framme gav jag Annie en snabb puss innan vi körde hem till oss.


Lisa's perspektiv.

Zayn och Emilia skulle ut på date, så dom stannade inte kvar i huset med oss andra. Istället skulle dom till en riktigt lyxig resturang. Men Louis och Annie skulle laga mat till os så det blir väl minst lika gott det med.

Medans Lou och Annie ställde sig i köket för att laga middagen föreslog Harry att vi två skulle se på en film. Det ville jag ju förstås.

Harry är så söt och omtänksam så såklart fick jag välja film. Det blev en romantisk komedi.

-------------

Ledsen för ett ganska kort kapitel , men kolla mitt senaste inlägg här på bloggen så förstår ni nog varför. xx

Men jag tycker att ni har blivit dåliga på att kommentera, i förra kapitlet fick jag ingea kommentarer all.. Inga kommentarer inga kapitel. Thats it. xx


  

-.-

Av Moa Edsö - 24 maj 2012 07:30

Hade suttis och skrivit hela kapitel 8 men sen bara raderades det när jag skulle  lägga upp det ._.

Så ja, jag får ta och sktiva om hela kapitlet senare idag.. xx

Av Moa Edsö - 21 maj 2012 21:03

     

Kapitel 7.

Återblick.

Nu var vi längst upp i London Eye. Det kändes som om vi såg hela London härifrån i den vackra solnedgången. Där stod Louis och jag tätt tillsammans, han vände sig mot mig och kollade mig rätt i ögonen. Sen kysste han mig.

----------

Louis's perspektiv.

Jag och killarna satt och åt frukost och skrattade som vanligt. Liam slutade plötsligt skratta och tog upp tidningen som låg på bordet. Han fick en bekymrad rynka i pannan och räckte mig tidningen.

Jag läste, sen blev jag stel. På första sidan var det en stor bild på mig och Annie när vi gick hand i hand på vägen, och på nästa uppslag en till bild. Denna gången när vi kramades på en resturang.

- Nej..kved jag.

- Vad är det? undrade Harry oroligt.

Jag räckte honnom tidningen ocg han läste.

- Jag tycker inte att du ska skämmas över att du och Annie verkligen gillar varandra, sa Niall.

- Jag skäms inte, jag är bara rädd att alla personer som kommer att hata Annie, störa henne och massa annat.


Annie's perspeektiv.

Jag vaknade av att jag hörde an massa folk utanför huset. Jag gick upp från den varma, sköna sängen och gick fram till fönstret. Jag drog upp persiennen. Där utanför Jornalister, Paparatzis och massvis av andra mäniskor från TV, radio och massvis med andra människor. Jag slängde på mig lite kläder och sprang in till Lisa's rum. Hon sov.

- Lisa!!

- Öhh, va??

- Vakna!! titta ut!..

Lisa gick upp ur sängen och sprang bort till fönstret.

- Ojdå..vad är det här?

Jag tog upp tidningen som jag hade lyckats få med mig i farten in till Lisa. Jag visade henne.

- Ohhh jaha.. dääärför..

- Mmh..vad ska jag göra?

- Ring Lou!

------------------------------

Ledsen för ett kort kapitel och för att ni fick vänta hela helgen för ett, men jag har varit i Gbg och inte haft nån tillgång till en dator.. :// xx

Kommentera, så får ni nästa kapitel strax. :* <3

  
Av Moa Edsö - 16 maj 2012 13:38

VIKTIGT!


Ska till Göteborg nu torsdag-söndag och spela cup o gå på Liseberg och sånt, så det kommer inte att bli några kapitel under helgen, nästa kapitel, alltså kapitel 7 kommer kaaaaanske ikväll eller på söndag/måndag. xx

Men hoppas inte ni slutar läsa bara för det. <3 Aa, det var typ allt :) xx

Av Moa Edsö - 15 maj 2012 19:53

     

Kapitel 6.

Återblick.

Vi var så inne i splet och Niall i sin mat att vi inte märkte att fasn som gick förbi stannade och tog kort. En del av dom gick förbi precis när jag och Annie vann..

---------------------------

Harry's Perspektiv.

När Lou och Annie vann gav Lou henne en stor kram. Man såg verkligen på han att han gillade Annie, och inte bara som en vän.   När Niall hade ätit upp så gick vi därifrån. Lisa och Emilia föreslog att vi skulle åka London Eye, vi allihopa gick med på iden och gick dit. På vägen dit gick vi i en liten klunga förutom Louis och Annie, dom gick lite bakom oss.


Louis's Perspektiv.

Dom andra gick lite framför mig och Annie, men det gjorde inget för det var det vi ville. Vi gick där och småpratade lite men sen blev det tyst. Nästan en pinsam tystnad. Istället för att skämta lite och få henne att skratta trevade jag försiktigt efter hennes hand.

Även nu omedveten om att en del fans fotoraferade.


Annie's Perspektiv.

Jag kände hur Louis tog tag i min hand, väldigt försiktigt, men endå. Jag kramade om hans hand.

 Vi höll handen helva vägen till London Eye, men när vi skulle kliva på var vi tvungna att släppa, fastän att ingen av oss ville.

Louis och jag satt tätt intill varanda, jag hade varit så upptagen av Louis att jag hade glömt att jag var höjdrädd. Men nu när jag tänkte på det blev jag rädd, väldigt rädd.

- Jag är höjdrädd, pep jag ynkligt. Jag tror inte ens att han hörde mig, men det gjorde han.

- Det är okej, du är ju här med mig, sa han och tog tag i min hand igen.

Nu var vi längst upp i London Eye. Det kändes som om vi såg hela London härifrån i den vackra solnedgången.

Där stod Louis coh jag tätt tilsammans, han vände sig mot mig och kollade mig rätt i ögonen. Sen kysste han mig.

--------------------------

Ledsen för ett ganska kort kapitel,men jag hoppas iaf att det blev bra. :)

Kommentera och ställ gärna frågor. Frågorna behöver ju inte vara just om denna fanficken utan dom kan vara om lite annat allmält också. xx <3

Nästa kapitel kommer efter minst 3 kommentarer. <3

  
Av Moa Edsö - 15 maj 2012 13:37

     

Kapitel 5.

Emilia's Perspektiv.

Jag såg honom stå där tillsammans med Louis och Harry, det pirrade till i magen. Det var något speciellt med Zayn, hans vackra hår och hans underbara ögon. Hela han var underbar. 

Vi gick fram tilldom och Zayn kramade om mig direkt, jag kände mig jätte lycklig och mina ben var som gele. När alla hade kramat om varandra och sagt 'Hej' gick vi mot Londons centrum.


Annie's Perspektiv.

Jag hade kramat Louis, Louis Tomlinson. Jag kunde inte tro det och nu gick jag till och med bredvid han. Den känslan som fanns innuti mig gick inte att beskriva.

Vi gick längs med gatorna och pratadem Louis sa något jättekul som allihopa skrattade åt. När Louis skrattade såg man hans vita tänder och hans ögon glittrade som diamanter. När jag bara hade sett han på bilder innan visste jag att jag gillade honom, men  nu när jag träffade honom i verkligheten visste jag att jag gillade honom på riktigt.


Louis's Perspektiv.

Jag såg på Annie, hon var söt. Jättesöt. När hon skrattade fick hon skrattgropar i kinderna och man såg hennes vita tänder. Hon såg att jag kollade på henne och log stort mig. När hon log mot mig var det som om, ja jag vet inte vad men jag gillade det. Det var någonting speciellt med henne.

När vi var i centrum gick vi och satte oss på en resturang, när vi hade ätit upp och sittit där en stund såg vi Niall och Liam som gick förbi ute på gatan. Jag ropade efter dom.

- Niiiiiiaaallll Liaaaaaaaam, Hej.

- Hej, sa Liam glatt.

Jag kollade på medans Niall och Liam hälsade på Annie, Lisa och Emilia.

- Har ni redan ärit? undrade Niall.

- Japp.

Niall's le'ende blev mindre.

- Men vi kan ju beställa in mat till dig?

- Jaa! skrek Niall.

Niall beställde ju såklart in chyckling. Medans Niall satt där och åt spelade vi andra kort. Vi hade fått låna en kortlek från resturangen. Vi var så inne i spelet och Niall i sin mat att vi inte märkte att fans som gick förbi stannade och tog kort. En del av dom gick förbi pecis när jag och Annie vann..

-------------------------

   Ledsen för att det inte kom något kapitel igår, men jag hann inte :// Men jag ska försäka skriva minst ett om dagen iaf :) xx 

Nästa kapitel kommer efter 4 kommentarer.

Ovido - Quiz & Flashcards