onedirectionboybandstories

Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

Stole My Heart. Kapitel 1

Av Moa Edsö - 12 maj 2012 22:40

Annie's Perspektiv.

Jag och mina tre kompisar hade precis tagit studenten och nu skulle vi flytta till London tillsammans.

Jag satt i hammocken och gungade när min mobil ringde, det var Emilia.

- Hej Annie, sa Emilia sådär glatt som hon brukade.

- Hej, sa jag lika glatt tillbaka. Har du packat klart?

- Jadå, det är bara någr små saker kvar at fixa. Tänk att vi ska flytta till London och bo där helt själva i ett stort hus. Bara vi tre. Det kommer att bli jättebra.

- Jaa.., sa jag drömmande.

Vi la på och jag ringde Lisa för att kolla om hon också var klar för att åka morgonen därpå.


Lisa's Perspektiv.

Mobilen ringde, det var Annie.

- Hej Lisa, ropade Annie glatt i luren. Är du klar att åka imorgon?

- Hej, Jarå det är jag.

- Bra, för jag kommer och hämtar dig imorgon typ kl 07.00 , blir det bra?

- Jadå, det blir kanon.

- Okej bar, vi ses.

Lisa la på och gick in för att kolla igenom resväskorna med alla grejerna en sista gång.


Nästa dag.

Fortfarande Lisa's perspektiv.

Jag vaknade av alarmet kl 05.00. Jag var jättetrött men jag var tvungen att gå upp för Annie skulle ju hämta mig om två timmar. Sen skulle vi åka till flygplatsen och möta Emilia där. Flygturen till London skulle ta oss en ganska bra stund så jag såg till att jag hade lite tidsfördrivande saker i handbagaget.

Jag gick upp och satte på mig ett par jeans shorts, Spets linne och ett par vita små ballerina skor. Sedan gick jag till toaletten och gjorde i ordning mig. När jag var klar med sminkningen gick jag ner till köket och gjorde frukost, mamma och pappa var inte vakna ennu så jag åt ensam. En stund innan Annie skulle komma hörde jag att mamma hade vaknat, jag gick in till dom och sa hejdå och jag fick två stora bamsekramar tillbaka. Jag hörde en bil utanför så jag sa hejdå en sista gång och gick ut till bilen.

--------------------------------------

Ledsen för ett kort kapitel, men jag hoppas att det blev bra för det e min första fanfic med.. :)  

Kommentera gärna vad ni tycker.

Puss på er fina läsare.

 
 
emilia

emilia

12 maj 2012 23:17

Mer :D

http://mssparrow.tumblr.com

Moa Edsö

12 maj 2012 23:18

Jag kanske skrivet ett till kapitel ikväll, om jag orkar ^^

 
Ingen bild

lisa

12 maj 2012 23:17

amazing !<3

Moa Edsö

12 maj 2012 23:18

Tack

 
Ingen bild

hej

13 maj 2012 00:13

jätte bra, men en sak som jag tänkte på att det tar inte alls lång tid att åka från sverige till london... visst, det beror på vart man befinner sig i landet men när jag åkte från göteborg tog det bara 1 timme :)

Moa Edsö

13 maj 2012 00:28

Tack :)
Aa, det går ganska snabbt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Edsö - 9 augusti 2012 20:03

        Kapitel 4   återblick.   We have to swim back now before it gets darker, sa jag och hoppade i vattnet igen och killaran hoppade i efter mig.- Bye, sa alla och vinkade innan vi började simma bort mot vår brygga igen. - You like...

Av Moa Edsö - 2 augusti 2012 00:30

        Kapitel 3.   Återblick.   När jag hade handlat gick jag hem igen och började laga maten, spagetti och köttfärssås.- Dinneeeer, ropade jag till killarna när allt var framdukat och klart.- I'm sooo hungry! sa Niall som kom in i ru...

Av Moa Edsö - 29 juli 2012 13:15

         Kapitel 2.   Louis's perspektiv. - What are you doing? frågade Harry. - I'm trying to learn some swedish. sa jag och kollade upp från boken. - Cool, tell me something in swedish. - Ehm.. Hej Harry, vad vill du göra? -´What...

Av Moa Edsö - 28 juli 2012 23:18

Ny ff nu då c: Summer Love         Summer Love.  Kapitel 1. Prolog. Zayn's perspektiv Jag och killarna har ledigt hela sommaren, inga journalister, inga fotografer, inga paparatzis och kanske ledigt från alla skrikande ...

Av Moa Edsö - 28 juni 2012 21:10

      Kapitel 15. Sista kapitlet.   Återblick. Vi gick längs med en korridor på flygplatsen som ledde till Gate 27, där vi skulle gå på planet tillbaka till London. -Le plan de retour ā Londres laisse en dix minutes. Embarquement se p...

Ovido - Quiz & Flashcards