onedirectionboybandstories

Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

Stole My Heart. Kapitel 2

Av Moa Edsö - 12 maj 2012 23:33

     

Kapitel 2.

 

Emilias Perspektiv.

När jag kom till flygplatsen var Annie och Lisa redan där, de stod och väntade på mig vid entren. Jag gick till dom så snabbt som det nu gick med alla tunga resväskor släpandes efter mig.

- Hej Emilia! sa Annie och Lisa glatt.

- Hejsan.

De gick in på flygplatsen och gick bort till säkerhets kontrollen. De klarade sig egenom utan att nånting började pipa och det var de glada för. De satt i vänthallen och spelade spel, det var en timme till påstigning. De var spännda och förväntansfulla.

Plötsligt hörde det ett rasslade ljud och sedan en röst i högtalarna "Påstigning till flyg 360 till London om 7 minuter". Det blev fatr på tjejerna och de sprang bort mot "Gate 7" där de skulle kliva ombord på planet.


I planet.

Annie's perspektiv.

De hade suttit i planet ett litet tag nu, Lisa hade redan somnat mot Emilias axel medans Emilia själv läste en tidning om One Direction, jag själv satt och lyssnade på musik i hörlurar. När en av flygvärdinnorna kom och undrade om vi ville ha något att fika på hörde jag henne inte, allt jag höde var bara "It's Gota Be youuuuuuuuu uuuuuuu, only youuu....." Jag ryckte till när Emilia armbågade mig lite lätt i sidag och undrade om jag ville ha något. Vi  beställde En var sin fralla och dricka.

Efter yttligare en stund i planet rösslade det till i högtalarna och piloten började prata "Vi landar i London om 14 minuter". Jag blev glad, förväntansfull och jättepirrig när jag plockade ihop mina handbagages saker. Vi skulle snart Landa i London, Storbritanien, Samma land som One Direction bodde i. Känslan fick mig nästan att gråta av lycka.


Lisa's Perspektiv.

Vi hade precis landat och vi stod vid "väskbandet" och väntade på våra väskor. Vi fick stå där i ungefär en kvart innana alla väskorna hade kommit. När vi sammlat ihop alla väskorna gick vi mot en sor röd buss som skulle skjutsa oss hem till vårt nya kvarter. Jag satt närmast fönstret i bussen ock såg London shvisha förbi utanför fönstret, tänk att detta hära var vårt hem nu, jag log för ig själv och tänkte på allt vi skulle kunna hitta på i staden.

När bussen stannade utan för vårt hus klev vi av, tog våra väskor och gick till dörren. Husen var stort vitt och fräsht, det var helt nybyggt. Annie tog fram nyckeln och vred om den i låset, hon öppnade dörren och vi klev in.

Det var mycket finare än det hade varit på kort, det var stort, vitt, luftigt, fräsht, och väldigt öppet. Vi älskade det.

Vi gick upp till övervåningen och såg tre stycken dörrar, tre sovrum. Jag tog det på vänster sida om den lilla "korridoren" . Närjag öppnade dörren vart jag chockad, det var jättefint!


Emilia's Perspektiv.

Jag hade gått in i mitt rum, slängt väskorna på sängen och bara stått och glott. Det var verkligen jättefint! Jag såg två dörrar i rummet, jag började att kola bakom den ena.

- Aaaaaahhhh! skrek jag

Annie och Lisa kom rusandes in i rummet.

- Vad har hänt? undrade de i munnen på varandra.

- En walk in closet skrek jag överlyckligt!

- Oh my godd sa Lisa och sprang genast iväg för att kolla om hon med hade en. Det hade hon och Annie också. Bakom den andra dörren fanns det ett badrum.

Jag packade up alla kläder och hängde in dom i min walk in closet. Sedan satte jag på mig ett ljusråsa linne och ett bar ljusa jeans shorts, sedan gick jag in i badrummet och satte upp mit hår i fläta.

Vi gick ner till köket ock kollade in i kylskåpet, tomt. Vi var tvungna att gå och handla.

-----------------------

Nästa kapitel kommer efter minst 3 kommentarer. ♥

 
 
Ingen bild

Alvisss

13 maj 2012 09:00

Asbra Moaaa<33333333

Moa Edsö

13 maj 2012 10:19

Taaack alva :'D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Edsö - 9 augusti 2012 20:03

        Kapitel 4   återblick.   We have to swim back now before it gets darker, sa jag och hoppade i vattnet igen och killaran hoppade i efter mig.- Bye, sa alla och vinkade innan vi började simma bort mot vår brygga igen. - You like...

Av Moa Edsö - 2 augusti 2012 00:30

        Kapitel 3.   Återblick.   När jag hade handlat gick jag hem igen och började laga maten, spagetti och köttfärssås.- Dinneeeer, ropade jag till killarna när allt var framdukat och klart.- I'm sooo hungry! sa Niall som kom in i ru...

Av Moa Edsö - 29 juli 2012 13:15

         Kapitel 2.   Louis's perspektiv. - What are you doing? frågade Harry. - I'm trying to learn some swedish. sa jag och kollade upp från boken. - Cool, tell me something in swedish. - Ehm.. Hej Harry, vad vill du göra? -´What...

Av Moa Edsö - 28 juli 2012 23:18

Ny ff nu då c: Summer Love         Summer Love.  Kapitel 1. Prolog. Zayn's perspektiv Jag och killarna har ledigt hela sommaren, inga journalister, inga fotografer, inga paparatzis och kanske ledigt från alla skrikande ...

Av Moa Edsö - 28 juni 2012 21:10

      Kapitel 15. Sista kapitlet.   Återblick. Vi gick längs med en korridor på flygplatsen som ledde till Gate 27, där vi skulle gå på planet tillbaka till London. -Le plan de retour ā Londres laisse en dix minutes. Embarquement se p...

Ovido - Quiz & Flashcards